Esemény és élménymarketing
Az ügyfelekkel való közvetlen találkozás alapvetően befolyásolhatja a sikert, a márkáról kialakított képet, illetve a márkához való kötödés erősségét és tartósságát is.
Ez egyaránt igaz a vállalati profil szerinti ügyfél pontok (üzletek, irodák, boltok stb) kialakítására, arculatára, de az ügyfeleket megcélzó, elérő, megszólító rendezvények hangolására is. Legyen az termék, szolgáltatás promóció vagy bármilyen márka üzenetet megfogalmazó esemény - koncert, családi nap, sport verseny, konferencia, sajtótájékoztató, egyéb nyilvános szereplés -, minden mozzanatában a márkát jellemzi, képviseli.
Sőt ! A márkán keresztül, azon túl, a mögötte álló személyeket, vezetőket, munkatársakat is minősíti. Sokan nem is gondolják végig, hogy egy-egy eseményen mennyi minden jut a résztvevők eszébe, mennyi apró dologból áll össze a teljes kép, milyen apróságok járulhatnak hozzá jó megítéléshez vagy ronthatják el a legnagyszerűbb ötlet megvalósulását.
Ezért nem mindegy, hogy csak sablonos megoldásokat alkalmazunk (zászló, matrica, hirdető tábla, egyéb transzparens stb.) vagy testre, ügyfélre, üzenetre szabjuk a vizuális megjelenést, az esemény aktivitásait, tartalmi elemeit és a rendkívül széles eszköztárból mikor, mit és mennyit alkalmazunk.
A kulcs szó az élmény, élmény gyár, élménymarketing.
Kutatások igazolják, hogy a külvilág lenyomata minden találkozás alkalmával létrejön az ügyfelek fejében, szívében, tudatában, hol erősebb, hol gyengébb formában. Ez attól függ, hogy milyen erős impulzusok érik, milyen az ügyfél lelki és fizikai állapota, mennyire adekvátak a környezeti hatások. Természetesen a pozitív élmény elérése vagy egyszerűen az élmény generálása az elsődleges cél, minden ezt követően már csak finomhangolás.
Az meg egyszerűen tény, hogy a fogyasztó élmények – és itt csakis pozitív előjellel értelmezhetjük az élményt, mert a negatív tapasztalatokat nem szokás élménynek nevezni – nagymértékben hatnak a vásárlási szándékra, hajlandóságra. Egyre ismertebbek az impulzus marketing, illatmarketing, viselkedés és "neuro" marketing irányok, eszközök, melyek alkalmazása a márka számára egyértelműen előnyt jelenthetnek versenytársaikkal szemben.
Az élmény többet jelent a fogyasztó számára, mint egy rendkívüli kedvezmény vagy alkalmi ajánlat, mert tartósabb, és mert multiplikálható.
Legyen Önnek is része az együttműködésünk élményszerűségében!